Cílem školy je připravit studenty tak, aby uspěli ve zvolené profesi na trhu práce v Evropské unii. Dobrá znalost anglického jazyka a práce s počítači je chápána jako prostředek k dosažení tohoto cíle.
Priority školy
- Výuka živých jazyků zejména ve víceletém studiu. Prvním cizím jazykem je angličtina.
- Příprava studentů na jednotlivé typy vysokých škol resp. pro praxi je zdůrazněna v rámci výběru volitelných předmětů v posledních dvou (třech) ročnících studia.
- Osobnostní rozvoj studentů spojený s programy obsahujícími prvky týmové spolupráce, ekologie a komunikace.
Metody realizace koncepce
1. Výuka cizích jazyků (AJ, NJ, RJ)
- Výuka anglického jazyka (první cizí jazyk) je v každém ročníku prohloubena přidělením disponibilních hodin:
- základní výuce anglického jazyka,
- dále volitelné přípravě na jazykovou zkoušku ve dvou posledních ročnících (po 2 hod. týdně),
- předmětu Konverzace v anglickém jazyce (poslední rok studia),
- předmětům, ve kterých je vyučováno vybrané učivo v anglickém jazyce (např. Evropská studia, Science, Blok předmětů v anglickém jazyce)
2. Cizí jazyky vyučují plně kvalifikovaní a aprobovaní učitelé.
- Je snahou školy, aby žáci na konci studia dosáhli v anglickém jazyce úroveň B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Někteří z našich žáků dosahují vyšší úroveň C1.
- Studenti si mohou zvolit ve dvou (třech) posledních ročnících třetí cizí jazyk.
5. Jazykové pobyty v zahraničí.
2. Příprava na zvolenou profesi
- V nejvyšších ročnících škola umožňuje studentům výběr volitelných předmětů ze široké nabídky, která je zaměřena na obvyklé typy vysokých škol (zaměření přírodovědné a technické – M, F, CH, BI, Z, ekonomické, právnické, filosofické). Na základě zjištěného zájmu studentů v daném školním roce jsou vytvářeny skupiny žáků z různých tříd. Předmět je vyučován, pokud o něj projeví zájem přibližně 10 žáků. Jednotlivé školní roky se proto mohou lišit v souboru otevřených volitelných předmětů. Výběr je realizován dotazníkovou metodou.
- Žáci jsou vedeni k vyhledávání a zpracování informací s využitím ICT, prezentaci informací na veřejnosti. Tyto dovednosti jsou využívány při obhajobě maturitní práce, která je přípravou na bakalářskou práci na VŠ.
- Jsou realizovány manažerské projekty studentů - žáci zajišťují průběh i ekonomický rozpočet vybrané akce (např. nadační ples, konference, nadregionální soutěž, ....)
3. Rozvoj osobnosti studenta
Výuka ve škole je spojena s výchovou, která má vést k posílení pozitivních motivací a celoživotních postojů žáků. Žáci mají možnost zúčastňovat se činností školního klubu nebo jsou přímo do výuky zařazovány programy s ekologickými prvky (projekty Globe a Krajina), příprava práci ve firmách (Studentská obchodní snídaně), je posilováno vytváření pozitivní vazby mezi studenty a pedagogy (projekt GO!, debatní programy). Při plnění těchto cílů škola spolupracuje s nevládními organizacemi a komunitními partnery z podnikatelské sféry, které mají tuto činnost v náplni. Úzká spolupráce byla navázána především se Sdružením pro ekologickou výchovu Tereza, s brněnskými organizacemi Lipka a Rezekvítek, dále se Střediskem ekologické výkovy Kaprálův mlýn, se společností Business for Breakfast, atd.